Anlita journalisten och kommunikatören Maria Lindqvist

Content marketing för ditt turismföretag

Content marketing, innehållsmarknadsföring, handlar om att ge inspiration och information till potentiella och nuvarande kunder som leder till köp. Om inte turisten inspireras och informeras så kommer han / hon inte köpa någon tjänst av dig. Han / hon väljer att köpa från det turismföretag som hon får mest inspiration från.

Idag konsumerar vi mer information än någonsin och har ofta ett mer kritiskt tänkande än förr i tiden. Samtidigt har utbudet av boende och aktiviteter har ökat vilket gör att turisten har fler valmöjligheter.

Köpbeslut hotell

Det har blivit svårare för turisten att hitta boende, aktivitetsbolag med mera som möter dennes behov och krav. Om ni tydliggör vad ni kan erbjuda för turisten så får ni fler kunder.

Content marketing turism

Vi skapar och utvecklar inspirerande texter och information som gör att ni sticker ut. Det kan vara hotellbeskrivningar, texter på er hemsida, er presentation på tredjeparts bokningssajter som t ex Hotels.com och Booking, sociala medier och nyhetsbrev.